Apk voor je boekhouding
🥳
Voor de dienstverlenende ondernemer
Voor de dienstverlenende ondernemer die zijn administratie zelf doet met behulp van MoneyMonk, MoneyBird of Excel.
Ik weet dat jij je boekhouding goed wil doen. Om dat doel te bereiken heb je de antwoorden op een aantal vragen nodig, misschien wat tips en een duwtje in de juiste richting.
Het probleem is dat je wel ongeveer weet hoe het zit, maar niet precies. En dat wil je wel. Daardoor ben je niet helemaal zeker van je zaak. Je hebt een boekhoudpakket gekozen en bent hier al volop mee aan de slag gegaan. Verkoopfacturen maken en inkoopfacturen inboeken lukt. Waarschijnlijk heb je ook je bankrekening gekoppeld aan je boekhoudpakket en zorg je dat elke transactie verantwoord wordt. So far, so good!
Maar je bent geen boekhouder. En Google weet veel, maar geeft je niet altijd een eenduidig antwoord. Collega ondernemers komen met adviezen, maar kloppen die wel? Hoe zit het nou precies met de BTW? Als je eten & drinken nuttigt in de horeca mag je bijvoorbeeld geen btw terug vorderen. En zo zijn er nog meer van dit soort uitzonderingen.
Je weet niet wat je niet weet. Ik weet niks van auto’s en daarom breng ik hem braaf elk jaar voor een grote of kleine beurt naar de garage. Hij rijdt prima, maar heeft toch regelmatig onderhoud nodig en wat nieuwe onderdelen. Onder de motorkap gebeurd er van alles waar ik niks vanaf weet. Hetzelfde geldt voor jouw boekhouding, ook daar gebeurd van alles waar jij niets vanaf weet.
En precies daar brengt deze APK verandering in. Als mijn auto een beurt krijgt mag ik niet blijven kijken of assisteren. Bij de APK voor je boekhouding ben je wel uitgenodigd. We gaan samen aan de slag, zodat je nog zelfstandiger je eigen boekhouding kan doen.
Ik geloof namelijk dat elke dienstverlenende ondernemer 99% van zijn boekhouding zelf kan doen en niet structureel een boekhouder nodig heeft. Daarom help ik ondernemers door middel van “de APK voor je boekhouding” om hun administratie goed, moeiteloos én met plezier te doen.
* In januari, maart, april, juli en oktober is mijn agenda voller dan vol en kun je geen APK boeken.
🥳
DIY boekhouden: goed, moeiteloos én met plezier!
Plan een intake
Omdat elke ondernemer en elke onderneming anders is, leer ik je graag kennen tijdens dit gesprek.
Het gesprek is gratis en vrijblijvend en duurt maximaal 30 minuten.
APK
Een APK bestaat uit twee (online) meetings. We lopen samen je administratie door en je krijg de antwoorden op je vragen.
Kleine aanpassingen of correcties doen we direct en daarnaast voorzie ik je van tips en adviezen.
Meestal komt er voor ons beiden wat “huiswerk” uit de eerste meeting. Je ontvangt een overzichtelijk actieplan waar je direct en zelfstandig mee aan de slag kan.
Tijdens de tweede (online) meeting komen we op de uitvoering van het actieplan terug en zetten we de puntjes op de i.
Doe fluitend je administratie
Er is een last van je schouders gevallen. Je vragen zijn beantwoord en je hebt er weer vertrouwen in dat jouw administratie klopt.
De aanpassingen zorgen ervoor dat het doen van je administratie minder tijd en energie kost.
Het resultaat: ondernemen wordt weer een feestje.
De investering is €299 (exclusief btw)
Wat kost het je om nog langer aan te modderen? Om je Belastingaangiften keer op keer op hoop van zegen in te dienen?
Je hoeft niet langer te twijfelen of je het wel goed doet. In plaats daarvan weet je precies hoe je de administratie van jouw onderneming goed, moeiteloos én met plezier doet.
🥳 Zij gingen je voor
Een hele tijd terug liep ik vast op mijn administratie als beginnend ondernemer. Ik werkte met het programma Moneymonk maar wist niet waar te beginnen omdat dit zo uitgebreid is.
Ik zocht iemand in de buurt die het programma goed kende en mij hier bij kon helpen. Helaas was hier niemand in de buurt en kwam zo bij Ilse uit. Ik was in het begin sceptisch omdat alles via online calls moest verlopen maar het is achteraf super fijn! Het is makkelijk te combineren met mijn eigen afspraken en hoef er de deur niet voor uit.
Ilse heeft mij van het begin geholpen. Ze legt alles op een duidelijke en makkelijke manier uit. Ze stimuleert je om het vervolgens zelf op te pakken. Hierdoor weet ik precies waar ik mee bezig ben en heb ik inzicht in mijn eigen zaken. En zodra ik ergens vastloop kan ik altijd contact met haar opnemen om dingen te bespreken.
Ilse is een hele fijne boekhouder die de tijd voor je neemt. Een echte aanrader!
Als startende ondernemer had ik er helemaal zin in, ik zou alles wel eens even zelf doen. Netjes mijn administratie bijhouden, een eigen Excel gebouwd en altijd op tijd mijn kwartaalaangifte doen. De jaaraangifte was een ander verhaal, dit ging mijn petje (en Excel) te boven, paniek.
Maar gelukkig was daar Ilse, direct rust in de tent en het vertrouwen dat dit wel goed komt. Ilse heeft mij geholpen door samen de jaaraangifte in te vullen. Hier konden we gebruikmaken van mijn eigen Excel (en kreeg ook meteen tips om deze te verbeteren).
Hierbij keken we verder dan alleen mijn eigen bedrijf, met als resultaat een financieel optimum voor mijn vriendin en mij. Door het samen te doen kreeg ik ook meer zelfvertrouwen als startende ondernemer m.b.t. administratie.
Ilse is erg kundig, denkt met je mee en neemt de tijd voor je. Naast dat Ilse je ontzorgt rondom administratie, leer je ook meer over hoe het hele belastingverhaal werkt. En als laatst (niet onbelangrijk) is het ook erg gezellig om met Ilse samen te werken!
Ilse helpt ons al jaren heel plezierig met de jaarcontrole en afronding van de cijfers van ons bedrijf.
Heel fijn dat alles secuur gecontroleerd wordt, je kunt altijd ervan op aan dat de gemaakte afspraken opgevolgd worden en bij vragen of onduidelijkheden voorziet Ilse ons altijd van fijn, duidelijk advies en uitleg.
Wij zijn heel blij met de hulp, het geeft ons de zekerheid dat een professional er goed naar heeft gekeken en alles weer klopt voor het betreffende boekjaar.